Vi gillar ljudannonsering och i detta inlägg berättar vi mer om annonsering på Spotify.
Att marknadsföra ditt företag eller varumärke på Spotify är ett kraftfullt sätt att nå ut till en stor och engagerad publik. Med över 365 miljoner användare världen över är Spotify en plattform som erbjuder musik, podcasts och en mobilapplikation som följer användarna hela dagen.
Genom att annonsera på Spotify kan du skapa starka kopplingar med din målgrupp och göra ditt varumärke hört på ett sätt som når långt bortom de traditionella kanalerna.
Spotify har även en kreativ annonslösning som heter Spotify Ad Studios där annonsörer kan nå ut med sin reklam genom att skapa anpassade och engagerande annonser för både musik- och poddradio. Du kan också välja mellan olika annonstyper som audio ads och video ads beroende på vilken typ av budskap du vill förmedla.
Ljudannonsering via Spotify anser vi är ett premiumformat. Detta då lyssnaren ofta gjort ett aktivt val av innehåll och därmed också - enligt studier - har ett mer uppmärksamt lyssnande.
Tack vare våra goda relationer och specialistexpertis rörande ljudannonsering kan vi snabbt ta fram ett skräddarsytt Spotify-förslag till dig som hjälper dig att nå ut till din målgrupp.
Tveka inte att höra av dig om du vill veta mer.
Sales & Marketing Coordinator