Podcast & Music

Nå din målgrupp när de lyssnar på sitt favoritinnehåll

  • Podcast driver sök
  • Högre mottaglighet än FM-Radio
  • Banner direkt i musikspelaren
En ung kvinna som sitter på bussen, tittar ut genom fönstret och lyssnar på music eller podcast via sina over-ear hörlurar.
Bilden föreställer ett par over-ear hörlurar på en vit bakgrund.

Vad är Podcast & Music?

Podcast och Music tillhör samma kategori: digitalt ljud. Digitalt ljud innebär per definition allt ljud som går att lyssna på via en internetuppkoppling. Det gör att ljudupplevelsen idag är alltmer portabel.

Kom igång med din nästa Podcast- & Music-kampanj idag

TV4 Logo
Spotify logo
Schibsted logo
Pluto logo
Life of Svea logo
Ocean Outdoor Sverige Logo
Leeads logo
Egmont logo
Discovery+ logo
Clear Channel logo
Bonnier logo
Bauer Media Group Logo
Kontakta oss

Din nästa Podcast & Music-kampanj i 4 steg

En linje med kurvor som har en transparent bakgrund för illustrationen: "Din kampanj i fyra steg" som visas på dwise.se.
1

Brief

Du beskriver vad du behöver hjälp med.

2

Kampanjplan

En skräddarsydd kampanjplan presenteras.

3

Kampanjstart

Vi optimerar dagligen din kampanj för bästa resultat.

4

Resultat

Ökad effekt av din marknadsföring genom en smidig process och färre arbetstimmar.

1

Brief

Du beskriver vad du behöver hjälp med.

2

Kampanjplan

En skräddarsydd kampanjplan presenteras.

3

Kampanjstart

Vi optimerar dagligen din kampanj för bästa resultat.

4

Resultat

Ökad effekt av din marknadsföring genom en smidig process och färre arbetstimmar.

Vad säger våra kunder om oss?

Smile Tandvård - Logotyp på en vit bakgrund.
Citationstecken i marinblå färg med transparent bakgrund.
”Dwise har utmanat oss i vår programmatiska strategi och fått oss att testa nya ”vägar”, både genom AI och display. Dwise är alltid ute efter att ligga steget före när det gäller marknadsföring och det uppskattar jag. Ett extra plus för den alltid snabba återkopplingen vid frågor och ett tillgängligt team.”
- Maria Bergerbrant, Marketing Manager
Smile Tandvård
Live It - Logotyp på en vit bakgrund.
Citationstecken i marinblå färg med transparent bakgrund.
”Som samarbetspartner och annonsör är det väldigt tacksamt, effektivt och utvecklande att arbeta med Dwise. Med deras spetskompetens och unika erbjudande på marknaden blev de ett självklart val för oss. Vi har speciellt uppskattat deras flexibla och breda variation i paketeringen av kanalval. Sen är de också ett riktigt roligt gäng att arbeta med!"
- Emelie Sundin, Marknadsavdelningen
Live It
Torvalla Bil - Logotyp på en vit bakgrund.
Citationstecken i marinblå färg med transparent bakgrund.
"Dwise har imponerat med sin förmåga att förstå våra behov och mål. Deras skräddarsydda strategier har ökat vår synlighet och nått vår målgrupp effektivt med deras djupa kunskap om programmatisk annonsering. Vad som verkligen skiljer Dwise från andra byråer är deras engagemang och tillgänglighet. De är lyhörda för feedback och anpassar strategier för att maximera resultat. Dwise har varit en ovärderlig partner inom digital marknadsföring, och jag rekommenderar dem varmt. Tack för ert fantastiska arbete, Dwise! Ser fram emot vårt fortsatta framgångsrika samarbete."
- Adam Emfeldt, Marknadschef
Torvalla Bil

Vilka publicister når man ut till via Podcast & Music?

Med en ljudspott på mellan 10-30 sekunder kan annonsören kommunicera till lyssnaren när hen lyssnar på sitt favoritinnehåll. 

Publicister som till exempel Acast, Spotify och Bauer Media har öppnat upp för att annonsera programmatiskt i Podcast och Music. När lyssnaren själv bestämmer sitt innehåll ökar även mottagligheten för annonsbudskapet. Detta leder till att digital radioreklam påvisar större effekt jämfört med annonsering i traditionell FM-radio. 

Digitalt ljud är ytterligare ett sätt att nå önskad målgrupp med effektivare styrningar och borde ses som ett självklart val för en bra mediemix.

Vanliga frågor och svar om Podcast & Music

Hur stor budget krävs för Podcast & Music?

Utforska möjligheterna inför din nästa kampanj

Skräddarsydd kampanjplan på 48h
20 års erfarenhet av medieplanering
Alla publicister på ett ställe

kontakta oss

Vår process för framgångsrika Podcast & Music-kampanjer

Brief

Första steget i ett samarbete är alltid att vi tar emot en detaljerad brief från dig. Genom att förstå dina behov och mål kan vi skapa en Podcast- & Music-kampanj som är skräddarsydd för att uppfylla dina förväntningar.

Kampanjplan

Baserat på briefen tar vi fram en kampanjplan som inkluderar: 

  • Val av ljudkanaler
  • Format
  • Målgruppsstyrningar
  • Tidpunkt för annonsering

Medieköp

Efter att vi har tagit fram en kampanjplan och fått ditt godkännande bokar och köper vi medieutrymmet för kampanjen. Det innebär att ditt annonsmaterial kommer att publiceras i de utvalda mediekanalerna.

Rapportering

Rapportering är en självklar del av vårt uppdrag. Genom att analysera och utvärdera data både i realtid och efter kampanjens slut kan vi hjälpa dig att optimera framtida annonseringar och uppnå ännu bättre resultat.

Välkommen att kontakta oss!
Skräddarsydd kampanjplan på 48h
20 års erfarenhet av medieplanering
Alla publicister på ett ställe
Tack, vi kontaktar dig inom kort
Oops! Något gick fel

Få ut din kampanj i fler medier

Du kan dra nytta av de tekniker och möjligheter som varje mediekanal har att erbjuda genom träffsäkra kampanjlösningar. Programmatiska möjligheter är det viktigaste verktyget för att uppnå detta.