Podcast och Music tillhör samma kategori: digitalt ljud. Digitalt ljud innebär per definition allt ljud som går att lyssna på via en internetuppkoppling. Det gör att ljudupplevelsen idag är alltmer portabel.
Du beskriver vad du behöver hjälp med.
En skräddarsydd kampanjplan presenteras.
Vi optimerar dagligen din kampanj för bästa resultat.
Ökad effekt av din marknadsföring genom en smidig process och färre arbetstimmar.
Du beskriver vad du behöver hjälp med.
En skräddarsydd kampanjplan presenteras.
Vi optimerar dagligen din kampanj för bästa resultat.
Ökad effekt av din marknadsföring genom en smidig process och färre arbetstimmar.
Med en ljudspott på mellan 10-30 sekunder kan annonsören kommunicera till lyssnaren när hen lyssnar på sitt favoritinnehåll.
Publicister som till exempel Acast, Spotify och Bauer Media har öppnat upp för att annonsera programmatiskt i Podcast och Music. När lyssnaren själv bestämmer sitt innehåll ökar även mottagligheten för annonsbudskapet. Detta leder till att digital radioreklam påvisar större effekt jämfört med annonsering i traditionell FM-radio.
Digitalt ljud är ytterligare ett sätt att nå önskad målgrupp med effektivare styrningar och borde ses som ett självklart val för en bra mediemix.
Skräddarsydd kampanjplan på 48h
20 års erfarenhet av medieplanering
Alla publicister på ett ställe
Första steget i ett samarbete är alltid att vi tar emot en detaljerad brief från dig. Genom att förstå dina behov och mål kan vi skapa en Podcast- & Music-kampanj som är skräddarsydd för att uppfylla dina förväntningar.
Baserat på briefen tar vi fram en kampanjplan som inkluderar:
Efter att vi har tagit fram en kampanjplan och fått ditt godkännande bokar och köper vi medieutrymmet för kampanjen. Det innebär att ditt annonsmaterial kommer att publiceras i de utvalda mediekanalerna.
Rapportering är en självklar del av vårt uppdrag. Genom att analysera och utvärdera data både i realtid och efter kampanjens slut kan vi hjälpa dig att optimera framtida annonseringar och uppnå ännu bättre resultat.
Du kan dra nytta av de tekniker och möjligheter som varje mediekanal har att erbjuda genom träffsäkra kampanjlösningar. Programmatiska möjligheter är det viktigaste verktyget för att uppnå detta.