Det är få mediekanaler som kan skapa samma inverkan som utomhusreklam. Att synas på reklamytor i de offentliga rummen via Out-of-home advertising (OOH) är ett effektivt sätt att nå stora mängder människor, stärka sitt varumärke och driva konverteringar. Sedan utomhusannonsering utökades med digitala skärmar har möjligheterna för annonsörer ökat ytterligare.
Digital Out-of-home (DOOH) ger möjlighet till kreativ masskommunikation där annonsörer kan använda rörligt material, vilket kan uppmuntra till handling och interaktion med tittaren.
Genom digitala utomhusskyltar når du rätt publik vid rätt tidpunkt. Möjligheten att anpassa budskapet i realtid, till exempel baserat på väderförhållanden eller aktuella händelser, gör att din kampanj alltid känns relevant och engagerande. Du kan även skala upp eller ner din kampanj snabbt beroende på mål och budget, vilket ger dig full kontroll över dina investeringar.
Att köpa utomhusreklam programmatiskt skapar unika möjligheter för din marknadsföring. Din kommunikation kan anpassas i realtid, baserat på faktorer som tidpunkt, väder och trafikförhållanden. En stark fördel med programmatiskt köpt DOOH är att du kan komma igång snabbt – ibland inom bara några timmar – och att vi under kampanjens gång kan optimera och justera efter dina behov.
Du beskriver vad du behöver hjälp med.
En skräddarsydd kampanjplan presenteras.
Vi optimerar dagligen din kampanj för bästa resultat.
Ökad effekt av din marknadsföring genom en smidig process och färre arbetstimmar.
Du beskriver vad du behöver hjälp med.
En skräddarsydd kampanjplan presenteras.
Vi optimerar dagligen din kampanj för bästa resultat.
Ökad effekt av din marknadsföring genom en smidig process och färre arbetstimmar.
Det finns många fördelar med rörlig utomhusreklam. Utöver att “digitala affischer”, det vill säga videoannonsformat, är effektiva när det gäller att fånga förbipasserandes uppmärksamhet kan de också kommunicera mer komplexa budskap, förstärka budskap och göra reklamen mer minnesvärd.
Som tidigare nämnt kan också annonserna anpassas i realtid till omständigheter och händelser. Detta tack vare programmatiska köp.
Skräddarsydd kampanjplan på 48h
20 års erfarenhet av medieplanering
Alla publicister på ett ställe
Tack vare den snabba ökningen av digitala skärmar under de senaste åren kan du som annonsör nu synas på ett brett spektrum av platser – både i Sverige och i våra nordiska grannländer, som Norge, Finland och Danmark. Vi erbjuder digitala reklamytor på attraktiva och strategiska platser som:
För företag som vill rikta in sig på specifika platser som livsmedelsbutiker, flygplatser, köpcentrum eller andra högt trafikerade områden, kan vi anpassa din synlighet på skärmar strategiskt placerade i eller nära dessa områden.
Utöver det finns stora möjligheter att nå ut till människor som använder kollektivtrafik dagligen. Vi erbjuder reklamytor på stationer och hållplatser för tåg, bussar, spårvagnar och tunnelbana, där stora mängder människor passerar varje dag. Genom strategisk placering kan du fånga människors uppmärksamhet vid rätt tillfälle och med rätt budskap.
För att säkerställa ett lyckosamt samarbete börjar vi alltid med att förstå din målgrupp och ditt varumärke. Vi sätter därefter upp en strategi och mediemix som är specifikt anpassad för att nå dina mål. Utifrån din budget köper vi reklamytor, och vi ser självklart till att utvärdera kampanjen efteråt för att lära och förbättra inför kommande kampanjer.
Med de unika möjligheterna som DOOH erbjuder hjälper vi dig att utveckla en strategi som utnyttjar dessa fördelar maximalt. Vi ser till att ditt budskap når rätt målgrupp vid rätt tidpunkt, vilket garanterar att du får ut största möjliga effekt av din budget. DOOH är en mycket flexibel mediekanal och passar perfekt när du vill öka varumärkeskännedomen, nå stora målgrupper eller uppmana till handling.
Ett exempel på hur du kan använda kontextuella faktorer i kombination med ett riktat budskap är att väderstyra din kampanj. Till exempel kan en glassannons visas automatiskt när temperaturen stiger över 15 grader och solen tittar fram. Detta gör din marknadsföring mer relevant och engagerande.
På Dwise tar vi hand om hela processen, från början till slut, för att göra köpet av digital utomhusreklam så enkelt som möjligt för dig. Vi använder programmatisk handel, vilket innebär att vi kan:
Efter kampanjens slut genomför vi en grundlig utvärdering. Genom att analysera kampanjens resultat får vi värdefulla insikter som vi kan använda för att ytterligare förbättra din marknadsföring framöver. En stark fördel med vår process är att vi övervakar och optimerar kampanjen i realtid för att säkerställa att vi når – eller överträffar – dina uppsatta mål.
Du kan dra nytta av de tekniker och möjligheter som varje mediekanal har att erbjuda genom träffsäkra kampanjlösningar. Programmatiska möjligheter är det viktigaste verktyget för att uppnå detta.