Digital Utomhusreklam

Stärk ditt varumärke genom digitala utomhusskärmar

  • 100 000-tals skärmar i över 50 länder
  • Handplocka aktuella skärmar
  • Flexibel budget med programmatisk teknik
En bild på en Digital Utomhusskärm på kvällen. I den digitala skärmen visas ett annonsbudskap från en av Dwise annonsörer.
Bilden visar en digital utomhusskärm mot en vit bakgrund. I den digitala utomhusskylten visas en exempelannons.

Få direkt tillgång till digitala utomhusskyltar i hela Norden

Det är få mediekanaler som kan skapa samma inverkan som utomhusreklam. Att synas på reklamytor i de offentliga rummen via Out-of-home advertising (OOH) är ett effektivt sätt att nå stora mängder människor, stärka sitt varumärke och driva konverteringar. Sedan utomhusannonsering utökades med digitala skärmar har möjligheterna för annonsörer ökat ytterligare.

Digital Out-of-home (DOOH) ger möjlighet till kreativ masskommunikation där annonsörer kan använda rörligt material, vilket kan uppmuntra till handling och interaktion med tittaren.

Genom digitala utomhusskyltar når du rätt publik vid rätt tidpunkt. Möjligheten att anpassa budskapet i realtid, till exempel baserat på väderförhållanden eller aktuella händelser, gör att din kampanj alltid känns relevant och engagerande. Du kan även skala upp eller ner din kampanj snabbt beroende på mål och budget, vilket ger dig full kontroll över dina investeringar.

Att köpa utomhusreklam programmatiskt skapar unika möjligheter för din marknadsföring. Din kommunikation kan anpassas i realtid, baserat på faktorer som tidpunkt, väder och trafikförhållanden. En stark fördel med programmatiskt köpt DOOH är att du kan komma igång snabbt – ibland inom bara några timmar – och att vi under kampanjens gång kan optimera och justera efter dina behov.

Kom igång med din utomhuskampanj idag

TV4 Logo
Spotify logo
Schibsted logo
Pluto logo
Life of Svea logo
Ocean Outdoor Sverige Logo
Leeads logo
Egmont logo
Discovery+ logo
Clear Channel logo
Bonnier logo
Bauer Media Group Logo
Kontakta oss

Din nästa digitala utomhuskampanj i 4 steg

En linje med kurvor som har en transparent bakgrund för illustrationen: "Din kampanj i fyra steg" som visas på dwise.se.
1

Brief

Du beskriver vad du behöver hjälp med.

2

Kampanjplan

En skräddarsydd kampanjplan presenteras.

3

Kampanjstart

Vi optimerar dagligen din kampanj för bästa resultat.

4

Resultat

Ökad effekt av din marknadsföring genom en smidig process och färre arbetstimmar.

1

Brief

Du beskriver vad du behöver hjälp med.

2

Kampanjplan

En skräddarsydd kampanjplan presenteras.

3

Kampanjstart

Vi optimerar dagligen din kampanj för bästa resultat.

4

Resultat

Ökad effekt av din marknadsföring genom en smidig process och färre arbetstimmar.

Vad säger våra kunder om oss?

Smile Tandvård - Logotyp på en vit bakgrund.
Citationstecken i marinblå färg med transparent bakgrund.
”Dwise har utmanat oss i vår programmatiska strategi och fått oss att testa nya ”vägar”, både genom AI och display. Dwise är alltid ute efter att ligga steget före när det gäller marknadsföring och det uppskattar jag. Ett extra plus för den alltid snabba återkopplingen vid frågor och ett tillgängligt team.”
- Maria Bergerbrant, Marketing Manager
Smile Tandvård
Live It - Logotyp på en vit bakgrund.
Citationstecken i marinblå färg med transparent bakgrund.
”Som samarbetspartner och annonsör är det väldigt tacksamt, effektivt och utvecklande att arbeta med Dwise. Med deras spetskompetens och unika erbjudande på marknaden blev de ett självklart val för oss. Vi har speciellt uppskattat deras flexibla och breda variation i paketeringen av kanalval. Sen är de också ett riktigt roligt gäng att arbeta med!"
- Emelie Sundin, Marknadsavdelningen
Live It
Torvalla Bil - Logotyp på en vit bakgrund.
Citationstecken i marinblå färg med transparent bakgrund.
"Dwise har imponerat med sin förmåga att förstå våra behov och mål. Deras skräddarsydda strategier har ökat vår synlighet och nått vår målgrupp effektivt med deras djupa kunskap om programmatisk annonsering. Vad som verkligen skiljer Dwise från andra byråer är deras engagemang och tillgänglighet. De är lyhörda för feedback och anpassar strategier för att maximera resultat. Dwise har varit en ovärderlig partner inom digital marknadsföring, och jag rekommenderar dem varmt. Tack för ert fantastiska arbete, Dwise! Ser fram emot vårt fortsatta framgångsrika samarbete."
- Adam Emfeldt, Marknadschef
Torvalla Bil

Få ut ert budskap i rörligt format utomhus

Det finns många fördelar med rörlig utomhusreklam. Utöver att “digitala affischer”, det vill säga videoannonsformat, är effektiva när det gäller att fånga förbipasserandes uppmärksamhet kan de också kommunicera mer komplexa budskap, förstärka budskap och göra reklamen mer minnesvärd.

Som tidigare nämnt kan också annonserna anpassas i realtid till omständigheter och händelser. Detta tack vare programmatiska köp.

Vanliga frågor och svar om Digital Utomhusreklam

Vilka jobbar Dwise med för digital utomhusreklam?

Vad kostar digital utomhusreklam?

Vad betyder DOOH?

Utforska möjligheterna inför din nästa kampanj

Skräddarsydd kampanjplan på 48h
20 års erfarenhet av medieplanering
Alla publicister på ett ställe

kontakta oss

Vart syns min utomhusreklam?

Tack vare den snabba ökningen av digitala skärmar under de senaste åren kan du som annonsör nu synas på ett brett spektrum av platser – både i Sverige och i våra nordiska grannländer, som Norge, Finland och Danmark. Vi erbjuder digitala reklamytor på attraktiva och strategiska platser som:

  • Stureplan i Stockholm
  • Avenyn i Göteborg
  • Nytorget i Malmö
  • Mindre städer och orter runtom i landet

För företag som vill rikta in sig på specifika platser som livsmedelsbutiker, flygplatser, köpcentrum eller andra högt trafikerade områden, kan vi anpassa din synlighet på skärmar strategiskt placerade i eller nära dessa områden.

Utöver det finns stora möjligheter att nå ut till människor som använder kollektivtrafik dagligen. Vi erbjuder reklamytor på stationer och hållplatser för tåg, bussar, spårvagnar och tunnelbana, där stora mängder människor passerar varje dag. Genom strategisk placering kan du fånga människors uppmärksamhet vid rätt tillfälle och med rätt budskap.

Vår process för att skapa framgångsrika digitala utomhuskampanjer

För att säkerställa ett lyckosamt samarbete börjar vi alltid med att förstå din målgrupp och ditt varumärke. Vi sätter därefter upp en strategi och mediemix som är specifikt anpassad för att nå dina mål. Utifrån din budget köper vi reklamytor, och vi ser självklart till att utvärdera kampanjen efteråt för att lära och förbättra inför kommande kampanjer.

Strategi

Med de unika möjligheterna som DOOH erbjuder hjälper vi dig att utveckla en strategi som utnyttjar dessa fördelar maximalt. Vi ser till att ditt budskap når rätt målgrupp vid rätt tidpunkt, vilket garanterar att du får ut största möjliga effekt av din budget. DOOH är en mycket flexibel mediekanal och passar perfekt när du vill öka varumärkeskännedomen, nå stora målgrupper eller uppmana till handling.

Ett exempel på hur du kan använda kontextuella faktorer i kombination med ett riktat budskap är att väderstyra din kampanj. Till exempel kan en glassannons visas automatiskt när temperaturen stiger över 15 grader och solen tittar fram. Detta gör din marknadsföring mer relevant och engagerande.

Köpa utomhusreklam

På Dwise tar vi hand om hela processen, från början till slut, för att göra köpet av digital utomhusreklam så enkelt som möjligt för dig. Vi använder programmatisk handel, vilket innebär att vi kan:

  • Effektivt styra och optimera din kampanj i realtid
  • Få tillgång till publicister och reklamytor på attraktiva platser
  • Samla alla köp på ett ställe för enkel översikt
  • Utvärdera kampanjens resultat och förbättra till nästa gång

Utvärdering

Efter kampanjens slut genomför vi en grundlig utvärdering. Genom att analysera kampanjens resultat får vi värdefulla insikter som vi kan använda för att ytterligare förbättra din marknadsföring framöver. En stark fördel med vår process är att vi övervakar och optimerar kampanjen i realtid för att säkerställa att vi når – eller överträffar – dina uppsatta mål.

Välkommen att kontakta oss!
Skräddarsydd kampanjplan på 48h
20 års erfarenhet av medieplanering
Alla publicister på ett ställe
Tack, vi kontaktar dig inom kort
Oops! Något gick fel

Få ut din kampanj i fler medier

Du kan dra nytta av de tekniker och möjligheter som varje mediekanal har att erbjuda genom träffsäkra kampanjlösningar. Programmatiska möjligheter är det viktigaste verktyget för att uppnå detta.