Därför ska du arbeta med en mediebyrå

Sätt igång tillsammans med oss i dag

No items found.
Kontakta oss

Din nästa kampanj i 4 steg

1

Brief

Du beskriver vad du behöver hjälp med.

2

Kampanjplan

En skräddarsydd kampanjplan presenteras.

3

Kampanjstart

Vi optimerar dagligen din kampanj för bästa resultat.

4

Resultat

Ökad effekt av din marknadsföring genom en smidig process och färre arbetstimmar.

1

Brief

Du beskriver vad du behöver hjälp med.

2

Kampanjplan

En skräddarsydd kampanjplan presenteras.

3

Kampanjstart

Vi optimerar dagligen din kampanj för bästa resultat.

4

Resultat

Ökad effekt av din marknadsföring genom en smidig process och färre arbetstimmar.

Vad säger våra kunder om oss?

No items found.

Fördelar med att arbeta med en mediebyrå

Det finns flera fördelar för dig som annonsör att arbeta med en mediebyrå: Du får tillgång till specialiserad expertis och erfarenhet vilket ofta bidrar väsentligt till exempelvis ditt strategi-, planerings- och uppföljningsarbete.

Att arbeta med en mediebyrå är också avlastande för dig som annonsör då du slipper flera administrativa uppgifter som att:

  • Begära in offerter
  • Förhandla priser
  • Boka medieutrymme
  • Genomföra medieköpet
  • Uppföljning och rapportering

Mediebyråer har även tillgång till en bred variation av mediekanaler och stora nätverk som skapar möjligheter för dig som annonsör att nå ut till din målgrupp. 

Genomgående flexibilitet 

Vi som jobbar på Dwise utgör en oberoende programmatisk mediebyrå. Det innebär att vi köper allt medieutrymme programmatiskt och detta köpsätt adderar ytterligare fördelar för dig som annonsör. Genom programmatic kan vi för din räkning arbeta oerhört tidseffektivt, med målgruppsstyrningar i realtid och med flexibla budgetar. Rent konkret innebär det för dig som kund att du - istället för att ringa runt till flera mediesäljare - endast behöver ha en kontaktyta, nämligen oss. Och vi kan se till att du inom några timmar kan synas med din reklamkampanj i en eller flera mediekanaler, exempelvis digitala utomhusskärmar eller på TV-skärmen genom Connected TV (streamad TV-sänding). Lika snabbt kan du synas med din displayannonsering i mobilen, i spelmiljö via In-Game advertising eller höras i Podcast & OnlineRadio.

Under tiden din kampanj är igång justerar och optimerar vi, inte bara din målgruppsstyrning utan även ditt budskap. När det är dags för rapport får du en rapport istället för en per mediekanal. Den här flexibiliteten och smidigheten är en del av det vi brukar kalla Programmatic Plug & Play.

Hur vi jobbar

Vi välkomnar olika typer av kunder och hur vi arbetar med just dig kommer så klart att påverkas av hur du vill att vårt samarbete ska se ut. Men generellt kan vi säga att arbetar utifrån processen breif, kampanjplan, kampanjstart och rapportering.

Vi tar oss an både kampanjbaserade och långsiktiga uppdrag. Att arbeta med varumärken över längre tid skapar så klart andra förutsättningar för mer strategiska upplägg, men det är inte ett krav för att arbeta med oss. Så oavsett dina behov är du välkommen att höra av dig.

Rapportering

Som alla mediebyråer är uppföljning och rapportering en viktig del av vårt arbete gentemot våra kunder.

Här sticker vi på Dwise ut eftersom vi kan förse dig med en rapport för alla medieslag i motsats till att få en rapport per mediekanal. Att endast få en rapport ger dig en bra helhetsbild av din kampanj, men är också tidsbesparande. Självklart djupdyker vi i specifika delar i fall det behövs.

Vanliga frågor och svar

Vad är en mediebyrå?

Vad gör en mediebyrå?

Vad kostar det att anlita en mediebyrå?

Hur skiljer dig Dwise från en vanlig mediebyrå?

Utforska möjligheterna inför din nästa kampanj

Skräddarsydd kampanjplan på 48h
20 års erfarenhet av medieplanering
Alla publicister på ett ställe

kontakta oss
Välkommen att kontakta oss!
Skräddarsydd kampanjplan på 48h
20 års erfarenhet av medieplanering
Alla publicister på ett ställe
Tack, vi kontaktar dig inom kort
Oops! Något gick fel

Få ut din kampanj i fler medier

Du kan dra nytta av de tekniker och möjligheter som varje mediekanal har att erbjuda genom träffsäkra kampanjlösningar. Programmatiska möjligheter är det viktigaste verktyget för att uppnå detta.