Få tillgång till specialiserad expertis och erfarenhet
Det finns flera fördelar för dig som annonsör att arbeta med en mediebyrå. Du får tillgång till specialiserad expertis och erfarenhet vilket ofta bidrar väsentligt till exempelvis ditt strategi-, planerings- och uppföljningsarbete. Att arbeta med en mediebyrå avlastar dig som annonsör från flera administrativa delar då de tar hand om att begära in offerter, förhandla priser, boka medieutrymme samt genomföra medieköpet etc. Mediebyråer har även tillgång till en bred variation av mediekanaler och stora nätverk som skapar möjligheter för dig som annonsör att nå ut till din målgrupp.
Vi på Dwise skiljer oss på så vis att vi arbetar med en framstående smart teknik, så kallade programmatisk annonsering. Det möjliggör för oss att arbeta oerhört tidseffektivt, med målgruppsstyrningar i realtid och med flexibla budgetar. Rent konkret innebär det för dig som kund att du - istället för att ringa runt till flera mediesäljare - endast behöver ha en kontaktyta, nämligen oss. Och vi kan se till att du inom några timmar kan synas med din reklamkampanj i en eller flera mediekanaler, exempelvis digitala utomhusskärmar eller på TV-skärmen genom Connected TV (streamad TV-sänding). Lika snabbt kan du synas med din displayannonsering i mobilen, i spelmiljö via In-Game advertising eller höras i Podcast & Online Radio. Under tiden din kampanj är igång justerar och optimerar vi, inte bara din målgruppsstyrning utan även ditt budskap.
Vi arbetar ofta kampanjbaserat med våra kunder eftersom både vi och de uppskattar flexibiliteten och “ad-hocmöjligheterna” det medför. Självfallet tar vi också gladeligen oss an uppdrag som löper över längre perioder. Att arbeta med varumärken över längre tid skapar så klart andra förutsättningar, men är alltså inte ett krav för att arbeta med oss.
Som alla mediebyråer är uppföljning och rapportering en stor del av vårt arbete och vi förser dig med rapporter kring din kampanj både löpande och efter avslutad kampanj.
Du kan dra nytta av de tekniker och möjligheter som varje mediekanal har att erbjuda genom träffsäkra kampanjlösningar. Programmatiska möjligheter är det viktigaste verktyget för att uppnå detta.