Connected TV

Upplev fördelar med streamad TV-reklam

  • Flexibel budget
  • Effektivare målgruppsstyrning
  • Välj exakt geografisk område
Bilden visar en TV-skärm som innehåller en annons från en av Dwises annonsörer.

Connected TV, ett sjävklart val i en modern mediemix

TV är en mediekanal som tar för sig och som därför också är ett eftertraktat medieval. Den digitala versionen av traditionell TV kallas Connected TV (CTV) och innefattar en mängd fördelar som till exempel: 

  • målgruppsstyrningar
  • möjligheter till flexiblare budget
  • kortare bokningstider.

Det är därför inte konstigt att Connected TV är en mediekanal som växer oerhört snabbt och borde ses som ett självklart val för en bra mediemix. Nedan kan du läsa mer utförligt om hur Connected TV fungerar samt om hur dess många fördelar bidrar till din mediekampanj.

Kom igång med din CTV-kampanj tillsammans med oss i dag

TV4 Logo
Spotify logo
Schibsted logo
Pluto logo
Life of Svea logo
Ocean Outdoor Sverige Logo
Leeads logo
Egmont logo
Discovery+ logo
Clear Channel logo
Bonnier logo
Bauer Media Group Logo
Kontakta oss

Din nästa Connected TV-kampanj i 4 steg

1

Brief

Du beskriver vad du behöver hjälp med.

2

Kampanjplan

En skräddarsydd kampanjplan presenteras.

3

Kampanjstart

Vi optimerar dagligen din kampanj för bästa resultat.

4

Resultat

Ökad effekt av din marknadsföring genom en smidig process och färre arbetstimmar.

1

Brief

Du beskriver vad du behöver hjälp med.

2

Kampanjplan

En skräddarsydd kampanjplan presenteras.

3

Kampanjstart

Vi optimerar dagligen din kampanj för bästa resultat.

4

Resultat

Ökad effekt av din marknadsföring genom en smidig process och färre arbetstimmar.

Vad säger våra kunder om oss?

”Dwise har utmanat oss i vår programmatiska strategi och fått oss att testa nya ”vägar”, både genom AI och display. Dwise är alltid ute efter att ligga steget före när det gäller marknadsföring och det uppskattar jag. Ett extra plus för den alltid snabba återkopplingen vid frågor och ett tillgängligt team.”
- Maria Bergerbrant, Marketing Manager
Smile Tandvård
”Som samarbetspartner och annonsör är det väldigt tacksamt, effektivt och utvecklande att arbeta med Dwise. Med deras spetskompetens och unika erbjudande på marknaden blev de ett självklart val för oss. Vi har speciellt uppskattat deras flexibla och breda variation i paketeringen av kanalval. Sen är de också ett riktigt roligt gäng att arbeta med!"
- Emelie Sundin, Marknadsavdelningen
Live It
"Dwise har imponerat med sin förmåga att förstå våra behov och mål. Deras skräddarsydda strategier har ökat vår synlighet och nått vår målgrupp effektivt med deras djupa kunskap om programmatisk annonsering. Vad som verkligen skiljer Dwise från andra byråer är deras engagemang och tillgänglighet. De är lyhörda för feedback och anpassar strategier för att maximera resultat. Dwise har varit en ovärderlig partner inom digital marknadsföring, och jag rekommenderar dem varmt. Tack för ert fantastiska arbete, Dwise! Ser fram emot vårt fortsatta framgångsrika samarbete."
- Adam Emfeldt, Marknadschef
Torvalla Bil

Vad är Connected TV?

Connected TV (CTV) kallas den mediekanal där reklam-spottar sänds innan, efter och mellan streamat TV-innehåll.

Fördelar med Connected TV

För dig som annonsör innebär Connected TV en rad fördelar. Du når en publik “utanför” den traditionella TV’ns räckvidd, eftersom tittaren själv väljer när och var de ska konsumera sitt tv-innehåll. 

Din annons visas i en brusfri miljö, det vill säga annonserna i breaket visas en i taget, i motsats till att synas samtidigt med flera andra annonsörer som man gör i vissa andra mediekanaler. En TV-spot har också ljud vilket förstärker dess impact, och annonsören når tittaren när hen är i ett avslappnat läge

En annan fördel är att Connected TV öppnar upp för programmatisk handel vilket innebär: 

  • lägre instegströskel till kanalen
  • flexiblare budgetar
  • målgruppsstyrningar såsom demografi, geografi och intresse.

Det råder ingen tvekan om att alla dessa fördelar bidrar till att du som annonsör effektivt kan nå ut med din marknadsföring till din målgrupp.

TV-Reklam i Connected TV

Med Connected TV får du som annonsör möjligheten att visa tv-reklam på mellan 5 - 30 sekunder i det valda innehållet på flera av de streamingtjänster som redan finns på marknaden. Här finner vi publicister som TV4-Play, Discovery+, C More, men även kanaler som till exempel Pluto TV, Samsung TV och Rakuten

Antalet användare du som annonsör kan nå, växer i takt med att antalet CTV-användare och antalet publicister som erbjuder innehåll för Connected TV ökar.

Vanliga frågor och svar om Connected TV

Hur mycket kostar Connected TV-annonsering?

Tekniken bakom Connected TV

Utforska möjligheterna inför din nästa kampanj

Skräddarsydd kampanjplan på 48h
20 års erfarenhet av medieplanering
Alla publicister på ett ställe

kontakta oss

Så går processen till för en lyckad Connected TV-kampanj

Brief

Första steget i ett samarbete är att förstå vad du som annonsör har för målsättning med din videoannonsering, hur din målgrupp ser ut, var du vill nå ut med mera. Du förser oss alltså med en brief. 

Kampanjplan

Utifrån din breif tar vi fram en strategisk kampanjplan via de rätta publicisterna med de bästa målgruppsstyrningarna. Förutom att rikta sin annonsering på nationell nivå, kan man även styra regionalt och lokalt. Demografi och intressen är ytterligare exempel på styrningar CTV erbjuder.

Medieköp

Efter detta bokar och köper vi medieutrymmet, det vill säga: ditt annonsmaterial publiceras i valda mediekanaler och vi påbörjar arbetet med att optimera din kampanj. 

Rapportering

Efter avslutad kampanj får du en rapport om hur kampanjen har gått och vilka lärdomar som kan dras till framtida annonsering.

Välkommen att kontakta oss!
Skräddarsydd kampanjplan på 48h
20 års erfarenhet av medieplanering
Alla publicister på ett ställe
Tack, vi kontaktar dig inom kort
Oops! Något gick fel

Få ut din kampanj i fler medier

Du kan dra nytta av de tekniker och möjligheter som varje mediekanal har att erbjuda genom träffsäkra kampanjlösningar. Programmatiska möjligheter är det viktigaste verktyget för att uppnå detta.