In-Game advertising

Integrerad annonsering i spelmiljö

  • Produktplacering i spel
  • Annonsering 3D-miljö
  • Skapar wow-faktor
En man i blå skjorta som sitter på soffan och spelar mobilspel.
Bilden visar en mobiltelefon mot en vit bakgrund och med ett spel öppet på skärmen. Spelet visar billboard-annonser i ett motorcykelspel.

Vad är In-game advertising?

In-Game advertising innebär att du som annonsör kan visa ditt budskap direkt i ett spel. Annonsen integreras i spelmiljön och ser ut som att det är en del av spelet. Kör du spel inom sport kan dina annonser t.ex visas på skyltar kring arenan.

Annonsera In-Game tillsammans med oss i dag

TV4 Logo
Spotify logo
Schibsted logo
Pluto logo
Life of Svea logo
Ocean Outdoor Sverige Logo
Leeads logo
Egmont logo
Discovery+ logo
Clear Channel logo
Bonnier logo
Bauer Media Group Logo
Kontakta oss

Din In-Game kampanj i 4 steg

En linje med kurvor som har en transparent bakgrund för illustrationen: "Din kampanj i fyra steg" som visas på dwise.se.
1

Brief

Du beskriver vad du behöver hjälp med.

2

Kampanjplan

En skräddarsydd kampanjplan presenteras.

3

Kampanjstart

Vi optimerar dagligen din kampanj för bästa resultat.

4

Resultat

Ökad effekt av din marknadsföring genom en smidig process och färre arbetstimmar.

1

Brief

Du beskriver vad du behöver hjälp med.

2

Kampanjplan

En skräddarsydd kampanjplan presenteras.

3

Kampanjstart

Vi optimerar dagligen din kampanj för bästa resultat.

4

Resultat

Ökad effekt av din marknadsföring genom en smidig process och färre arbetstimmar.

Vad säger våra kunder om oss?

Smile Tandvård - Logotyp på en vit bakgrund.
Citationstecken i marinblå färg med transparent bakgrund.
”Dwise har utmanat oss i vår programmatiska strategi och fått oss att testa nya ”vägar”, både genom AI och display. Dwise är alltid ute efter att ligga steget före när det gäller marknadsföring och det uppskattar jag. Ett extra plus för den alltid snabba återkopplingen vid frågor och ett tillgängligt team.”
- Maria Bergerbrant, Marketing Manager
Smile Tandvård
Live It - Logotyp på en vit bakgrund.
Citationstecken i marinblå färg med transparent bakgrund.
”Som samarbetspartner och annonsör är det väldigt tacksamt, effektivt och utvecklande att arbeta med Dwise. Med deras spetskompetens och unika erbjudande på marknaden blev de ett självklart val för oss. Vi har speciellt uppskattat deras flexibla och breda variation i paketeringen av kanalval. Sen är de också ett riktigt roligt gäng att arbeta med!"
- Emelie Sundin, Marknadsavdelningen
Live It
Torvalla Bil - Logotyp på en vit bakgrund.
Citationstecken i marinblå färg med transparent bakgrund.
"Dwise har imponerat med sin förmåga att förstå våra behov och mål. Deras skräddarsydda strategier har ökat vår synlighet och nått vår målgrupp effektivt med deras djupa kunskap om programmatisk annonsering. Vad som verkligen skiljer Dwise från andra byråer är deras engagemang och tillgänglighet. De är lyhörda för feedback och anpassar strategier för att maximera resultat. Dwise har varit en ovärderlig partner inom digital marknadsföring, och jag rekommenderar dem varmt. Tack för ert fantastiska arbete, Dwise! Ser fram emot vårt fortsatta framgångsrika samarbete."
- Adam Emfeldt, Marknadschef
Torvalla Bil

Annonsera In-Game

Genom att annonsera i spel kan annonsörer komma extremt nära slutkonsumenten med sin reklam, så kallade in-game ads. Det finns inte många medier som erbjuder en så intim och personlig upplevelse. Spelare är ofta involverad i långa spelsessioner som leder till höga uppmärksamhetsnivåer.

Vanliga frågor och svar om In-Game advertising

Vilka plattformar syns reklamen i?

Vilka spel kan in-game annonser synas i?

Utforska möjligheterna inför din nästa kampanj

Skräddarsydd kampanjplan på 48h
20 års erfarenhet av medieplanering
Alla publicister på ett ställe

kontakta oss

Så leder vi in dig till spelets värld

Uppstart - Nå rätt målgrupp med rätt budget och varumärke

För att du ska få ut det mesta av din in-game advertising, arbetar vi med en tydlig uppstartsfas där du får breifa oss om:

  • Målgrupp
  • Kampanjmål
  • Utmaningar
  • Budget mm

Utifrån detta identifierar vi hur ditt varumärke kan synas på ett sätt som känns naturligt och relevant för spelarna.

Strategi 

Utöver strategi gällande målgrupp och kontextuella styrningar är timing viktigt när det kommer till in-game advertising. Därför arbetar vi med en strategi där vi riktar in annonserna vid de tidpunkter som ger bäst resultat för just din målgrupp.

Köpa in-game advertising 

Vi har samarbete med många olika plattformar där in-game annonser kan synas. Beroende på din budget och varumärke kan vi hjälpa dig att välja plattformar som passar just ditt företag. Vi kan bland annat hjälpa till med reklam på: 

  • Mobilspel
  • TV-spel
  • PlayStation
  • Xbox
  • Datorspel
  • Onlinespel

Utvärdering

För att du ska kunna följa upp resultatet av din in-game advertising, arbetar vi med löpande utvärderingar. Genom att ständigt följa upp och analysera annonsernas effektivitet kan vi hela tiden optimera och justera för att nå bästa möjliga resultat.

Välkommen att kontakta oss!
Skräddarsydd kampanjplan på 48h
20 års erfarenhet av medieplanering
Alla publicister på ett ställe
Tack, vi kontaktar dig inom kort
Oops! Något gick fel

Få ut din kampanj i fler medier

Du kan dra nytta av de tekniker och möjligheter som varje mediekanal har att erbjuda genom träffsäkra kampanjlösningar. Programmatiska möjligheter är det viktigaste verktyget för att uppnå detta.