In-Game advertising innebär att du som annonsör kan visa ditt budskap direkt i ett spel. Annonsen integreras i spelmiljön och ser ut som att det är en del av spelet. Kör du spel inom sport kan dina annonser t.ex visas på skyltar kring arenan.
Du beskriver vad du behöver hjälp med.
En skräddarsydd kampanjplan presenteras.
Vi optimerar dagligen din kampanj för bästa resultat.
Ökad effekt av din marknadsföring genom en smidig process och färre arbetstimmar.
Du beskriver vad du behöver hjälp med.
En skräddarsydd kampanjplan presenteras.
Vi optimerar dagligen din kampanj för bästa resultat.
Ökad effekt av din marknadsföring genom en smidig process och färre arbetstimmar.
Genom att annonsera i spel kan annonsörer komma extremt nära slutkonsumenten med sin reklam, så kallade in-game ads. Det finns inte många medier som erbjuder en så intim och personlig upplevelse. Spelare är ofta involverad i långa spelsessioner som leder till höga uppmärksamhetsnivåer.
Skräddarsydd kampanjplan på 48h
20 års erfarenhet av medieplanering
Alla publicister på ett ställe
För att du ska få ut det mesta av din in-game advertising, arbetar vi med en tydlig uppstartsfas där du får breifa oss om:
Utifrån detta identifierar vi hur ditt varumärke kan synas på ett sätt som känns naturligt och relevant för spelarna.
Utöver strategi gällande målgrupp och kontextuella styrningar är timing viktigt när det kommer till in-game advertising. Därför arbetar vi med en strategi där vi riktar in annonserna vid de tidpunkter som ger bäst resultat för just din målgrupp.
Vi har samarbete med många olika plattformar där in-game annonser kan synas. Beroende på din budget och varumärke kan vi hjälpa dig att välja plattformar som passar just ditt företag. Vi kan bland annat hjälpa till med reklam på:
För att du ska kunna följa upp resultatet av din in-game advertising, arbetar vi med löpande utvärderingar. Genom att ständigt följa upp och analysera annonsernas effektivitet kan vi hela tiden optimera och justera för att nå bästa möjliga resultat.
Du kan dra nytta av de tekniker och möjligheter som varje mediekanal har att erbjuda genom träffsäkra kampanjlösningar. Programmatiska möjligheter är det viktigaste verktyget för att uppnå detta.