Över 3 miljarder människor spelar spel dagligen. Det skapar möjlighet för dig som annonsör att nå din målgrupp i en ny miljö med extrem hög uppmärksamhet.
Gaming är en av de största underhållningskanalerna; dess räckvidd konkurrerar idag bara med sociala medier. Trots detta är annonsörerna i mediet relativt sällsynta. Detta beror främst på en bristande medvetenhet om de möjligheter som finns tillgängliga. Gaming industrin ger dig även möjlighet att i en 3D-miljö nå målgrupper som många andra kanaler har svårt att nå i kombination med att komma extremt nära slutkonsumenten.
In-Game advertising innebär att du som annonsör kan visa ditt budskap direkt i ett spel. Annonsen integreras i spelmiljön och ser ut som att det är en del av spelet. Kör du spel inom sport kan dina annonser t.ex visas på skyltar kring arenan.
Genom att annonsera i spel kan annonsörer komma extremt nära slutkonsumenten med sin reklam, så kallade in-game ads. Det finns inte många medier som erbjuder en så intim och personlig upplevelse. Spelare är ofta involverad i långa spelsessioner som leder till höga uppmärksamhetsnivåer.
För att du ska få ut det mesta av din in-game advertising, arbetar vi med en tydlig uppstartsfas där du får breifa oss om målgrupp, kampanjmål, budget med mera. Utifrån detta identifierar vi hur ditt varumärke kan synas på ett sätt som känns naturligt och relevant för spelarna.
Utöver strategi gällande målgrupp och kontextuella styrningar är timing viktigt när det kommer till in-game advertising. Därför arbetar vi med en strategi där vi riktar in annonserna vid de tidpunkter som ger bäst resultat för just din målgrupp.
Vi har samarbete med många olika plattformar där in-game annonser kan synas. Beroende på din budget och varumärke kan vi hjälpa dig att välja plattformar som passar just ditt företag. Vi kan bland annat hjälpa till med reklam på mobilspel, TV-spel, PlayStation, Xbox, datorspel och onlinespel.
För att du ska kunna följa upp resultatet av din in-game advertising, arbetar vi med löpande utvärderingar. Genom att ständigt följa upp och analysera annonsernas effektivitet kan vi hela tiden optimera och justera för att nå bästa möjliga resultat.
Du kan dra nytta av de tekniker och möjligheter som varje mediekanal har att erbjuda genom träffsäkra kampanjlösningar. Programmatiska möjligheter är det viktigaste verktyget för att uppnå detta.