Demand-side platform: Vad är en DSP?

Två män som sitter på ett cafe med en dator på bordet. Båda två sitter med sina mobiler i handen och pratar med varandra.
Publicerat
Jan 4, 2023
Taggar:
Programmatic

En Demand-side platform, förkortat DSP, är en digital plattform som används av annonsörer och reklambyråer för att hantera och optimera sina annonskampanjer på olika digitala kanaler. Med en DSP kan annonsörer köpa annonsutrymme i realtid från olika ad-exchanges och publicister. Plattformen möjliggör avancerad målinriktning baserat på faktorer som demografi, intressen och beteendemönster hos målgruppen. 

DSP:er automatiserar budgivningsprocessen och tillåter annonsörer att justera sina bud och kampanjer i realtid för att uppnå bästa möjliga resultat. Genom att samla in och analysera data kan DSP:er hjälpa annonsörer att fatta mer informerade beslut och nå sina specifika målgrupper på ett mer effektivt sätt.

Josefine Lopes Helgesson

Sales & Marketing Coordinator

Kontakta oss
Kontakta oss