Medieköp

Hur vi jobbar med medieköp

Vi är en programmatisk mediebyrå som förser våra kunder med skräddarsydda strategier och paketerade mediekampanjer som ser till att sätta ditt varumärke i rampljuset. 

Strategi

En utarbetad mediestrategi är A och O för att lyckas med sin marknadsföring och mediekampanj. Tillsammans med dig gör vi en analys av era behov, målsättningar, målgrupp, budget med mera för att ni ska nå ut till rätt målgrupp vid rätt tidpunkt. Vi kan också hjälpa till med att göra en mer omfattande omvärldsbevakning och marknadsanalys ifall det behövs.  

Medieplanering & medieköp

Nästa steg i medieplaneringen är att sätta en medieplan och efter det genomför vi själva medieköpen, vilket alltså innebär att dina annonser publiceras i rätt mediekanal och för rätt målgrupp. 

Vi finns här i alla steg så att du slipper grotta ner dig i delar som budgivning, algoritmer och auktioner på annonsbörsen. Vi tar även hand om optimeringen av dina kampanjer i realtid baserat på demografi, beteende och intressen. Vårt mål är att du ska få ut mest möjliga av varje investerad krona. 

Uppföljning

Effektivitet och avkastning tycker vi är två nyckelfaktorer när det gäller medieköp och att mäta och utvärdera resultatet av dina kampanjer är en självklar del av varje mediekampanj. Vi använder nyckeltal som CTR(klickfrekvens) och ROI (avkastning på investering) för att se till att du får ut mest möjliga av dina medieköp. Genom att kontinuerligt följa upp och optimera kampanjerna kan vi säkerställa att du når dina mål oavsett om det är att öka medvetenheten om ditt varumärke/produkt eller öka din försäljning.

Att tänka på med medieköp

Rikta dig till rätt målgrupp

Oavsett om du vill nå ut till en specifik bransch, en viss åldersgrupp eller människor med specifika intressen, hjälper vi dig att hitta rätt kanaler och kontext att exponera ditt budskap i.

Mät dina medieköp

Att mäta effekten av dina medieköp är viktigt för att kunna optimera och förbättra din marknadsföring. Vi hjälper dig att spåra och analysera resultatet av dina kampanjer. Våra rapporter kommer sen ge dig insikter rörande frekvens, exponering och kostnader etc. 

Trender inom medieköp

Den digitala marknadsföringen utvecklas ständigt och för marknadsförare är det viktigt att hänga med i de senaste trenderna. En av de mest betydande trenderna är användningen av maskininlärning och AI för att optimera kampanjer i realtid. Det här är något vi tycker är superspännande och för dig som är intresserad kan vi erbjuda medieköp inom detta område. 

En annan trend är ökningen av strömmande media. Allt fler människor väljer att aktivt konsumera medieinnehåll genom plattformar som TV, radio och mobilapplikationer. När du köper dessa mediekanaler genom oss är den korrekta benämningen Connected TV, Podcast & Music

Välkommen att kontakta oss

Tack, vi kontaktar dig inom kort
Oops! Något gick fel

Vanliga frågor och svar

Vad innebär medieköp?

Vad är skillnaden mellan medieköp och medieplanering?

Vilka kanaler kan jag nå ut till med Dwise?

Du kan dra nytta av de tekniker och möjligheter som varje mediekanal har att erbjuda genom träffsäkra kampanjlösningar. Programmatiska möjligheter är det viktigaste verktyget för att uppnå detta.