Digital Utomhusreklam

Stärk ditt varumärke genom digitala utomhusskärmar

  • 100 000-tals skärmar i över 50 länder
  • Handplocka aktuella skärmar
  • Flexibel budget med programmatisk teknik
En bild på en Digital Utomhusskärm på kvällen. I den digitala skärmen visas ett annonsbudskap från en av Dwise annonsörer.
Bilden visar en digital utomhusskärm mot en vit bakgrund. I den digitala utomhusskylten visas en exempelannons.

Få direkt tillgång till digitala utomhusskyltar i hela Norden

Det är få mediekanaler som kan skapa sådan impact som utomhusreklam. Att synas på reklamytor i de offentliga rummen via Out-of-home advertising (OOH) är ett effektivt sätt att nå ut med sin marknadskommunikation till stora mängder människor, att stärka sitt varumärke och även för att konvertera till köp/handling.  

Alltsedan utomhusannonsering utökades med digitala skärmar har möjligheterna för annonsören stärkts ytterligare. DOOH, Digital Out-of-home ger möjlighet till kreativ masskommunikation eftersom annonsören kan använda sig av rörligt material på skärmarna, vilket i sin tur kan uppmuntra eller uppmana till handling och interaktion med tittaren.

Genom att köpa utomhusreklam programmatiskt skapas unika möjligheter för din marknadsföring. T.ex. kan din kommunikation realtidsanpassas baserat på exempelvis tidpunkt, väder och trafikförhållanden. En annan stark fördel med att köpa DOOH programmatiskt är att du som annonsör kan komma igång snabbt, t.o.m. inom loppet av några timmar och att vi under kampanjens gång kan optimera och justera efter dina behov.

Kom igång med din utomhuskampanj idag

TV4 Logo
Spotify logo
Schibsted logo
Pluto logo
Life of Svea logo
Ocean Outdoor Sverige Logo
Leeads logo
Egmont logo
Discovery+ logo
Clear Channel logo
Bonnier logo
Bauer Media Group Logo
Kontakta oss

Din nästa digitala utomhuskampanj i 4 steg

En linje med kurvor som har en transparent bakgrund för illustrationen: "Din kampanj i fyra steg" som visas på dwise.se.
1

Brief

Du beskriver vad du behöver hjälp med.

2

Kampanjplan

En skräddarsydd kampanjplan presenteras.

3

Kampanjstart

Vi optimerar dagligen din kampanj för bästa resultat.

4

Resultat

Ökad effekt av din marknadsföring genom en smidig process och färre arbetstimmar.

1

Brief

Du beskriver vad du behöver hjälp med.

2

Kampanjplan

En skräddarsydd kampanjplan presenteras.

3

Kampanjstart

Vi optimerar dagligen din kampanj för bästa resultat.

4

Resultat

Ökad effekt av din marknadsföring genom en smidig process och färre arbetstimmar.

Vad säger våra kunder om oss?

Smile Tandvård - Logotyp på en vit bakgrund.
Citationstecken i marinblå färg med transparent bakgrund.
”Dwise har utmanat oss i vår programmatiska strategi och fått oss att testa nya ”vägar”, både genom AI och display. Dwise är alltid ute efter att ligga steget före när det gäller marknadsföring och det uppskattar jag. Ett extra plus för den alltid snabba återkopplingen vid frågor och ett tillgängligt team.”
- Maria Bergerbrant, Marketing Manager
Smile Tandvård
Live It - Logotyp på en vit bakgrund.
Citationstecken i marinblå färg med transparent bakgrund.
”Som samarbetspartner och annonsör är det väldigt tacksamt, effektivt och utvecklande att arbeta med Dwise. Med deras spetskompetens och unika erbjudande på marknaden blev de ett självklart val för oss. Vi har speciellt uppskattat deras flexibla och breda variation i paketeringen av kanalval. Sen är de också ett riktigt roligt gäng att arbeta med!"
- Emelie Sundin, Marknadsavdelningen
Live It
Torvalla Bil - Logotyp på en vit bakgrund.
Citationstecken i marinblå färg med transparent bakgrund.
"Dwise har imponerat med sin förmåga att förstå våra behov och mål. Deras skräddarsydda strategier har ökat vår synlighet och nått vår målgrupp effektivt med deras djupa kunskap om programmatisk annonsering. Vad som verkligen skiljer Dwise från andra byråer är deras engagemang och tillgänglighet. De är lyhörda för feedback och anpassar strategier för att maximera resultat. Dwise har varit en ovärderlig partner inom digital marknadsföring, och jag rekommenderar dem varmt. Tack för ert fantastiska arbete, Dwise! Ser fram emot vårt fortsatta framgångsrika samarbete."
- Adam Emfeldt, Marknadschef
Torvalla Bil

Få ut ert budskap i rörligt format utomhus

Det finns många fördelar med rörlig utomhusreklam. Utöver att “digitala affischer”, det vill säga videoannonsformat, är effektiva när det gäller att fånga förbipasserandes uppmärksamhet kan de också kommunicera mer komplexa budskap, förstärka budskap och göra reklamen mer minnesvärd.

Som tidigare nämnt kan också annonserna anpassas i realtid till omständigheter och händelser. Detta tack vare programmatiska köp.

Vanliga frågor och svar om Digital Utomhusreklam

Vilka jobbar Dwise med för digital utomhusreklam?

Vad kostar digital utomhusreklam?

Vad betyder DOOH?

Utforska möjligheterna inför din nästa kampanj

Skräddarsydd kampanjplan på 48h
20 års erfarenhet av medieplanering
Alla publicister på ett ställe

kontakta oss

Vart syns min utomhusreklam?

Då de digitala skärmarna har ökat ordentligt i antal de senaste åren kan du som annonsör synas för din målgrupp på många platser, inte bara i Sverige utan även i Norge, Finland och Danmark med fler. Vi kan köpa digitala reklamytor på attraktiva platser som t.ex: 

  • Stureplan i Stockholm
  • Avenyn i Göteborg
  • Nytorget i Malmö
  • mindre städer och orter ute i landet.

För dig som vill synas med strategiska budskap omkring särskilda platser såsom livsmedelsaffärer, flygplatser, köpcentrum eller byggnader kan vi styra din synlighet på skärmar i eller omkring dessa områden. I kollektivtrafiken passerar stora mängder människor varje dag. Vi har skärmar på stationer och hållplatser för tåg, bussar, spårvagn och tunnelbana. Med strategisk placering av utomhusreklam kan du fånga människors uppmärksamhet med ditt budskap.

Vår process för att skapa framgångsrika digitala utomhuskampanjer

För ett lyckosamt samarbete behöver vi förstå din målgrupp och ditt varumärke. Sedan sätter vi en strategi och en mediemix för att nå dina specifika mål. Utifrån din budget köper vi sedan utomhusreklam och självfallet gör vi en utvärdering vid kampanjens slut.

Strategi

Då DOOH erbjuder specifika annonsmöjligheter hjälper vi dig att utveckla en strategi som utnyttjar dessa möjligheter och effektivt riktar in sig på din målgrupp vid rätt tidpunkt. Allt för att få ut största möjliga effekt av din budget.

Utomhusreklam är en mycket effektiv och flexibel mediekanal när du vill öka din varumärkeskännedom, nå ut till stora mängder människor samt uppmana till handling/köp. Exempel på hur du kan ta vara på händelser och omständigheter i kombination med ett riktat budskap skulle kunna vara att väderstyra en kampanj där annonsören vill synas med sin glass-annons när temperaturen går över 15 grader och solen kikar fram.

Köpa utomhusreklam

Vi på Dwise hjälper dig med all typ av köp gällande digital utomhusreklam. Vi tar alltså hand om hela processen, från början till slut, för att göra det så enkelt som möjligt för dig. Köpen genomförs via programmatisk handel. Detta verktyg möjliggör för oss att

  • effektivt styra och optimera din kampanj i realtid
  • få tillgång till publicister
  • samla alla köp på ett ställe
  • utvärdera resultaten av din kampanj.

Utvärdering

När kampanjen är slut utvärderar vi resultaten. Insikter om hur kampanjen gått tar vi med till nästkommande kampanj. En stark fördel som vi vill lyfta är att vi dagligen är involverade i hur kampanjen presterar. Vi justerar och förbättrar kampanjen i realtid för att nå, eller till och med överträffa de mål som sattes innan kampanjens start.

Välkommen att kontakta oss!
Skräddarsydd kampanjplan på 48h
20 års erfarenhet av medieplanering
Alla publicister på ett ställe
Tack, vi kontaktar dig inom kort
Oops! Något gick fel

Få ut din kampanj i fler medier

Du kan dra nytta av de tekniker och möjligheter som varje mediekanal har att erbjuda genom träffsäkra kampanjlösningar. Programmatiska möjligheter är det viktigaste verktyget för att uppnå detta.