Digital utomhusreklam
Boka MÖTE
Få direkt tillgång till digitala utomhusskyltar i hela Norden

Digital out-of-home (DOOH) är digitala skyltar som placeras utomhus och visar videospottar mellan 5-10 sekunder. DOOH som kanal växer ständigt vilket leder till att utomhusskyltar går i högre grad från ett analogt till ett digitalt format. Skyltarna finns placerade på varierande ställen, allt från köpcentrum, längs våra vägar, tågstationer, flygplatser till större specialformat på byggnader i attraktiva områden. Det fina med digitala utomhusskyltar är möjligheten till större kreativitet för annonsören som leder till en bättre upplevelse för betraktaren.

Den största utvecklingen under den senaste tiden är att fler DOOH-publicister nu har öppnat upp sina annonsutrymmen för att kunna köpas programmatiskt. Det medför en rad fördelar. Exempel på dessa fördelar är att kunna arbeta med en flexiblare budget, att kunna handplocka utvalda skärmar, att välja vilken tid annonserna ska visas och möjligheten till justering samt optimering i realtid.

Med större flexibilitet att handplocka aktuella skärmar efter egen budget i realtid bör DOOH ses som ett självklart val för en bra mediemix.

Snabbfakta
Publicister:

Ocean outdoor, Clear Channel, (JCDecaux) m.fl

Format:

Video

Spotlängd:

5-10 sekunder

Geografisk styrning:

Nationell, regional, lokal, arena, skärm

Miljö:

Stadsmiljö, köpcentrum, centralstationer, flygplatser, vägar m.fl

Antal skärmar:

+10 000