Med Online Radio och Podcast når du din målgrupp under skärmlösa tider
Med en ljudspott på mellan 10-30 sekunder kan annonsören knyta ann till lyssnaren när den lyssnar på sitt favoritinnehåll.
Digitalt ljud innebär per definition allt ljud som går att lyssna på via en internetuppkoppling. Det gör att ljudupplevelsen idag är alltmer portabel. Ljud oavsett om det är musik eller podcast är ett välkommet inslag i vardagen för att bryta mängden skärmtid. Eftersom ljud nu finns tillgängligt digitalt, finns även samma möjlighet att digitalt annonsera i mediet.
Publicister som till exempel Acast, Spotify och Bauer Media har öppnat upp för att annonsera programmatiskt i Online Radio och Podcast. När lyssnaren själv bestämmer sitt innehåll ökar även mottagligheten för annonsbudskapet. Detta leder till att digital ljudreklam påvisar större effekt jämfört med annonsering i traditionell FM-radio.
Digitalt ljud är ytterligare ett sätt att nå önskad målgrupp med effektivare styrningar och borde ses som ett självklart val för en bra mediemix.
Bauer Media, Acast, Spotify m.fl
Ljud
10-30 sekunder
Nationell, regional, lokal
Kön, ålder, intressen, kontextuell