Online display
Boka MÖTE
Framgången med online display handlar om att rikta annonsen till rätt individ, vid rätt tidpunkt, med rätt budskap

Online Display är förenklat ett annat ord för bannerannonsering. Digital bannerannonsering har de senaste 15 åren utvecklats otroligt mycket och utvecklingen fortsätter. Kombinationen av fler tillgängliga format tillsammans med mer avancerade styrningar gör Online Display till en värdefull tillgång i en effektiv marknadsmix. Syftet med display-annonsering har oftast som syfte att driva varumärkesmedvetenhet, trafik till webbplats, öka konvertering och försäljning samt uppmuntra återkommande köpare.

Vanligaste metoden att köpa bannerannonsering är idag via programmatisk handel som möjliggör träffsäkra kampanjer mot utvalda målgrupper. Genom att styra annonseringen med olika format på en kombination av siter tillsammans med geografiska och demografiska regler, blir annonseringen anpassad för att på bästa sätt nå målgruppen.

Online Display är ett begrepp som enbart beskriver toppen utav isberget över vad som är möjligt att göra digitalt och med rätt budskap till rätt individ så är Online Display oerhört effektivt för att leverera resultat efter valda KPI'er.

Snabbfakta
Publicister:

Majoriteten av Nordens publicister och siter

Format:

Video, Html5, PNG, Gif

Specialformat:

Spel, Chatt, High impact, Expandable m.fl

Geografisk styrning:

Nationell, regional, lokal, Geofencing +100 meter

Målgruppsstyrning:

Demografi, intressen, geografi, retargeting, tvillingar, site, kontextuell, egen data m.fl

Devices:

Desktop, läsplatta, mobil