In-Game advertising
Boka MÖTE

Över 3 miljarder människor spelar spel dagligen, nå din målgrupp i en ny miljö med extrem hög uppmärksamhet.


Gaming är en av de största underhållningskanalerna; dess räckvidd konkurrerar idag bara med sociala medier. Trots detta är annonsörerna i mediet relativt sällsynta. Detta beror främst på en bristande medvetenhet om de möjligheter som finns tillgängliga. Gaming industrin ger er även möjlighet att i en 3D-miljö nå målgrupper som många andra kanaler har svårt att nå.


Inom spel kan annonsörer komma extremt nära slutkonsumenten. Det finns inte många medier som erbjuder en så intim och personlig upplevelse. Spelare är ofta involverad i långa spelsessioner som leder till extremt höga uppmärksamhetsnivåer.

Snabbfakta

Publicister:

Bidstack, Adverty m.m

Format:

Video or Image

Geografisk styrning:

Nationell, regional, lokal 

Devices:

Mobil, Konsol, Desktop