Connected TV
Boka MÖTE
Connected TV, ett sjävklart val i en modern mediamix

Idag har TV-tittandet blivit allt mer flexibelt när fler användare väljer vad och när man vill se sitt rörliga innehåll. Connected TV (CTV) är en digital form av tv-reklam som går hand i hand med flera av de streamingtjänster som redan finns på marknaden. Här finner vi publicister som TV4-Play, Viafree, Discovery+ med flera.

Connected TV är reklamspottar på mellan 5-30 sekunder som placeras i streamat innehåll och visas precis som vid en linjär tv-sändning innan och under ditt valda innehåll. En av de främsta fördelarna med CTV är att det har öppnat upp möjligheten för fler annonsörer med varierande budget att få sina annonser visade på den stora tv-skärmen.

Eftersom allt sker digitalt är ytterligare fördelar en förbättrad precision av de annonser som visas och en större flexibilitet när de ska visas, vilket innebär en mer effektiv styrning mot önskad målgrupp. Förutom att rikta sin annonsering på nationell nivå, kan man även styra regionalt och lokalt. Demografi och intressen är ytterligare exempel på styrningar CTV erbjuder.

Med möjlighet till flexiblare budgetar och kortare bokningstider är det därför inte konstigt att Connected TV är en mediekanal som växer oerhört snabbt och borde ses som ett självklart val för en bra mediemix.

Snabbfakta
Publicister:

TV4, Viafree, Discovery+, Rakuten m.fl

Format:

Video

Spotlängd:

5-30 sekunder

Geografisk styrning:

Nationell, regional, lokal 

Målgruppsstyrning:

Kön, ålder, intressen, hushåll, inkomst

Devices:

TV, desktop, läsplatta, mobil